søndag 20. juni 2010

Hvorfor går vi på "byn"?

Det er lørdag (teoretisk sett søndag), og etter kveldens bytur lurer jeg på hvorfor vi egentlig går ut på byen. Jeg var edru idag, og opplevde verken noe spesielt negativt eller positivt. En helt grei tur på byen. Men hvorfor? Jeg kunne like gjerne sittet hjemme med gode venner og drukket pepsi max! Når en er drita så driter vi jo i det meste, for å si det sånn. Men når en er edru så legger vi merke til det ekle med å gå ut.
  • det koster masse penger (taxi, drinker osv)
  • folk spyr og pisser, overalt
  • folk lukter svette, spesielt utlendingene som har stått i flere timer på dansegulvet (flink du!)
  • mange vasker ikke hendene etter toalettbesøk (la jeg merke til idag)
  • du kan nesten se brunsten ose av visse mannfolk, og kvinnfolk
  • det er mye krangling, over 50% av de du går forbi er tydelig sinte/lei ol
  • du tråkker ofte på glassbiter, inne og ute
  • du står ofte i kø
  • iskaldt ute, kokvarmt inne

Ofte går man på byn i den tro at man skal kunne ha det kjempegøy med vennene sine, og i tillegg få med seg et (i mitt tilfelle) mannbein hjem. Men saken er den at det aldri kommer til å skje! Jeg hadde aldri blitt med en ukjent hjem. Av to årsaker:

1. Jeg vil ikke våkne med mascara under øynene og håret til alle kanter hos en fremmed, når jeg egentlig vil sitte hjemme i dusjen og med hodet i doskålen. Jeg vil ikke lukte en eneste fremmed lukt, ikke konsentrere hodet om å være høflig, eller være redd for at han hører meg tisse.

2. Tenk om du ikke kommer deg ut/hjem viss du finner ut av at det enten var lurt å stikke før sex, etter sex, eller etter sex og søvn.

Jeg ville heller aldri tatt med meg en fremmed hjem av disse årsakene:................................jeg begynte å skrive, men begynte egentlig å ramse opp alle mine grunner for å ikke ha one-night stands, så tror vi dropper den. Uansett, det skjer bare ikke.

Jeg tror min glorie bare lyser sterkere og sterkere!

Til mer jeg tenker på det, til mer lei er jeg blitt byn. Men som i dag åpnet det seg en ny verden for meg når vi gikk på 20 + Allikevel tror jeg ikke det kommer til å forandre noe.

Men jeg skjønner egentlig fortsatt ikke hvorfor vi går på byn...

1 kommentar: