mandag 25. januar 2010

Å jobbe på RIMI

  1. De som blir sint på den i kassen når alkoholsalget er stengt og de ikke får kjøpt alkohol (Forklaring: når klokken I KASSEN tikker over 20.00 eller 18.00 (på lørdager) så går ikke alkoholen gjennom kassen, UANSETT!!! Fordi det kommer opp sperre. Du MÅ regne med å stå i kø når du er i en butikk. Vi kan heller ikke følge med og se og huske hvem som kommer når i kø. Det driter vi faktisk i. Når du handler alkohol i siste liten må du være forbedret på å ikke få kjøpt, fordi det kan være det bare en EN foran deg, men plutselig skjedde det noe som gjorde at de to minuttene du hadde på deg, forsvant. Sorry glory, but that's the story.)
  2. De som henger over kassen og nesten oppi trynet ditt, hele tiden..Hvorfor??
  3. De som sier "hæ?" før du har fullført å si hvor mye de skulle betale. Tohundreo...HÆ????
  4. De som gjentar beløpet, men dropper 50-øringen. "trehundreogtofemti" "trehundreogto ja". NEI!!!! trehundreogtoFEMTIIII
  5. De som blir sint når du spør om pose. "Tror du eg har store lommer nok til dette??"
  6. De som blir sint viss du slår inn pose. Hallo!!! De hadde jo med seg!!!
  7. De som ikke gidder svare eller si hei når du hilser dem pent og sier hei. Klare du ikke å åpne kjeften en gang??
  8. De som går rett bort til tipping/post uten å ta vekk varene sine fra båndet! Det finnes andre i denne verden som også handler!!!
  9. De som tar seg veeeldig god tid til å pakke når det er kø og båndet er overfylt. Hallo!!!
  10. De som legger penger på båndet. Beklager folkens! Båndet går automatisk, og stoppesensoren registrerer ikke penger!
  11. De som lurer på hvilken kasse de skal gå i, når det bare er EN åpen kasse..
  12. De som ligger på kundeskille når det ikke er noe foran.. Hvorfor???
  13. De som ikke sier ifra når du har slått inn MANGE av noen andre sine varer, (altså den neste i køen sine varer). Og etter 5 minutt, "du hallo! det der er mine varer altså!" åja, hvorfor sa du ikke det med en gang da?!?!
  14. De som sier "nei, får ikkje nåkke igjen på det uansett" når du spør om kvittering.. Kjempeleeei..
  15. De som presser "STOPP" skiltet, kjenner det ikke gir etter, presser videre og helt til det smeller opp. Åårhh!!!
  16. De som jeg ser har poser med seg, spør jeg "du har pose med deg, eller?" som svarer "NEI!! Eg HAR poser med meg!!" Åå, virkelig?
  17. De som spør etter hvor røyken/medisinene er og jeg TAR på boksen og sier "her". I tillegg står det med stor skrift "TOBAKK" utenpå, og så ser de en helt annen plass. ???
  18. De som går og "suller" rundt i butikken når klokken er blitt 22.00.. Da vil jeg hjem!!!

Irriterer meg.....

Om du har gjort noen av disse punktene, så slapp av! Jeg husker ikke hvem som gjør det, fordi alle gjør det, hele tiden. Sikkert jeg også! Men det er noe vi ikke tenker over, og kanskje litt morsomt å lese gjennom og tenke at: oi, ja jeg gjør jo faktisk det, og det og det og det..

Dette innlegget er for morroskyld, og ikke noe hat-opplegg mot kundene. Når dagen er ferdig så må jeg le litt av alle de rare tingene kundene har gjort eller sagt eller spurt om. Tingene som irriterer meg er generelle og det går aldri personlig. Husk det! :)

xoxo

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar