tirsdag 9. februar 2010

Bali Bali Bali

Nå sitter jeg for første gang på internett i Bali! (iiiik!!)

Reisen har vært LANG! Jeg skal prøve å fatte meg i korthet. Sotra-Askøy-Notodden på fredag 04. Lørdagen kjentes det ut som om vi hadde vært på grøftefylla dagen før, vi var kjempeslitne etter endelig å få slappe av etter masse pakke-stress.

Søndag: Notodden-Rauland, Rauland-Notodden. Der fikk jeg endelig ri! Noe jeg ikke har gjort på mange mange år, og jammen er det hardt trening! Jeg følte jeg var blitt hjulbent når jeg gikk av (går fortsatt ganske rart). I tillegg ble jeg såpass dårlig (tett, slapp og hosting) at jeg måtte ta paracet på kvelden, og det er ikke så ofte jeg gjør! Da begynner det å bli krise, perfekt timing, ikke sant?!

Mandag var det opp litt før seks, da var det Notodden-Gardemoen. Gardemoen-Bangkok-Bali. Første flyturen tok ca 10 timer. Vi ble sjokkert over varmen som traff oss der! Jeg frøs på flyet og hadde fleecebukse på meg, så du kan tro jeg svettet godt når vi var der! I tillegg var jeg kjempetett og da vi skulle lande i Bangkok så kjentes det ut som om trommehinnene mine skulle sprenges!! Det var dritvondt! Så ble det litt venting i Bangkok og en veldig etterlenget røyk! (jippii!) Videre trodde vi flyturen skulle ta 2-3 timer til Bali, men den tok visst godt over 4 timer! Selve turene gikk veldig bra, men fy så sliten og lei jeg var når vi stod på flyplassen i Bali og måtte gjennom en haug med kontroller. Og da vi endelig kom ut med koffertene våre og resten av pikkpakket så slo varmen til. I tillegg er det superfuktig så det kjennes ut som om du er konstant våt. Så gikk bussene til hotellet vårt og der hadde vi et kort møte før vi gikk til rommene våre. ENDELIG FREMME!!!

Vi har på en måte et eget hus (heter vel egentlig bungalow), der stue og kjøkken er nede, og terrasse, soverom og bad er oppe. Første prioritet ble bading! Vi var så varme og svette at det ble hotellets basseng først. Jeg trodde det ville være litt kaldt, siden vi var så varme, men vannet var lunket, men det kjølte godt for kropp og sjel!

Etter det gikk vi og dusjet (det er faktisk elendige dusjer, det må jeg innrømme) og ordnet oss, så handlet vi inn litt drikke og så var det velkomstmiddag på Kaiman restaurant som ligger rett over gaten. Der ble vi sittende en god stund, og så gikk vi å tok en liten dukkert til, etterfulgt med Bintang beer. Det ble den kvelden! Vi er så slitne, både Marielle og meg, i tillegg til at vi er tette og forkjølte, så det blir tidlig kveld på oss idag! Klokken er forresten halv 11 her nå.

Imorgen er det infomøte og fri resten :) Da blir det nok en tur på stranden! Legger inn bilde senere... (har jo så mye annet her å gjøre, hihi)


Later!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar