søndag 14. februar 2010

Geger Beach & Uluwatu tempelet

Skrevet 11. Feb

i dag skjedde mirakelet at vi våknet halv syv av en hane som ropte KYKKELIKYYY. Som betyr “dra deg opp din jævla sjusover og gi meg maaat!!!”. Vi var lysvåkne og gikk for å spise frokost og deretter skulle vi ta en morgendukkert. Ved bassenget ligger det en og sover fra gårsdagens fest. Det ligger mac'n mat og poser overalt, og noe sier oss at de andre har hatt en vill natt. Vi snakket med flere denne dagen og gledet oss til å reise på tur.

Åpne partybussen står og venter på en haug med jenter, og noen få gutter (vi er ca 100 til sammen). Bussene var superkule og et partyhumør ble vi i alle sammen da vi begynte å kjøre og musikken dunket så håret flagret i vinden. Først reiste vi til Geger Beach. Kjempefint strand og pene surfegutter! Her lå vi ca to timer før vi skulle til Uluwatu tempelet. Det var helt ok, skjønte egentlig ikke helt hva som var selve “tempelet” men det var fin utsikt og søte apekatter (som mange av jentene var livredde, ka faen?!?!). Det morsomste var da vi fikk info før vi gikk innenfor murene, så sa guiden vår, Made, at jenter med mensen ikke fikk gå inn. Da vi er inne på området sier en av guttene til en annen gutt: “fy faen, de er 90 jenter og ingen har mensen!?” Da lo vi godt!

Senere skulle vi se balinesisk dans i solnedgangen. Det var en opplevelse på både godt og vondt. Vi satt så trangt og tett at jeg fikk dritvondt i rompa og kunne ikke bevege meg, i tillegg til at det var kokende varmt og vi fikk solen rett i trynet. Først var det en haug med menn som nynnet/skrek/sang/danset noe greier, det var spennende å se på de første minuttene, men etter 20min så begynte jeg å gjespe. Jeg var uendelig glad da det var ferdig, men allikevel glad for at jeg ble med.



Så gikk turen hjem og vi var kjempeslitne etter en lang dag, så det var deilig å få en lang kjølig kjøretur hjem med god musikk. Da vi kom frem til hotellet og hadde fått dusjet av oss saltet og svetten så var vi så trøtte at vi sovnet. Det var en fin og opplevelsesrik dag!

Later!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar