lørdag 6. mars 2010

Vannsport og rafting

Denne uken har gått utrolig fort! Sånn som alle andre uker, men vi føler at tiden virkelig begynner å fly fra oss.

Begynnelsen av uken gikk til MMK (musikk, kultur & kontekst) innleveringen. Onsdag kveld reiste meg, Marielle, Oda og Rebekka på Mormor's hus og gjorde ferdig oppgaven. Kvelden begynte med alt annet enn oppgaven da, først fordi Rebekka hadde glemt laderen sin på hotellet (10min med taxi) og så snakket vi om alt annet enn oppgaven. Så sier Rebekka "nei jenter, viss klokka er over åtte nå så MÅ vi begynne å jobbe!" så svarer Oda "klokka er ti over ni." Da skal jeg si deg det ble fart i jentene! Vi hadde et nydelig norsk måltid! Lapskaus, fleskepannekaker, vafler og neste gang blir det kjøttkaker. mmm!

Torsdag etter skolen bar det av sted til Benoua Beach, hvor vi skulle gjøre forskjellige vannaktiviteter. Først kjørte vi vannscooter, det var kjempedeilig å være så nær vannet og kjøre ganske fort. Få deilig sjøsprut i ansiktet og leke seg på scooteren. Etter det tok vi flyfish, det var dritskummelt! Vi landet og letta så mange ganger at jeg mista nesten fotfeste og siden armmusklene mine ikke er de sterkeste så hadde jeg enda opp i vannet! Men det var ganske morro også, han som fløy med oss sang "smack that, all on the floor, smack that, give me some more.." og da tørde jeg i det minste åpne øynene, helt fantastisk følelse og da han sa "now we fly" og så letta den greia flere meter over vannet. I tillegg til en vellykka tur på sjøen så fant jeg en liten kattunge som var kosesyk! Den la seg fint oppå brystet mitt og sovnet, selv om at jeg fortsatt var våt etter å ha badet. Utrolig :) Den var kjempesøt og var ganske tynn, med store gule øyner, etter å ha sovet godt og fått mye kos, så begynte den å klø litt i tenna, så den fikk tygge litt på fingeren min. Rebekka sa til meg at hun ville være sjokkert hvis jeg ikke ble syk av alle de dyrene jeg er borti. Hihi! Men jeg kan ikke la være! De er så søte, og ingen er gode med dem:( Sånn som med valpen "vår" på stranda. Først var den kjempeskeptisk som alle de andre hundene som er der, men da vi fikk tak i den, og den skjønte at vi ikke var slemme, så ble han så glad! Og loggret skikkelig med halen, og koste seg ordentlig! Nå har vi kjøpt halsbånd til han, og noe godt han kan bite i.

Lørdag (idag) var vi å raftet. Det var så utrolig gøy, og jeg anbefaler det til alle!! For å komme ned til elva måtte vi gå ned 200 trappetrinn som var høye og glatte, det tok sin tid, og beina våre skalv noe helt sykt da vi kom ned! Så lærte vi litt hvordan vi skulle gå frem "bangbangbang", da traff vi stein, hehe. Marielle og Kine datt av båten en gang, og det var veldig morro å se når guiden skulle dra Marielle opp i båten igjen. Hun hadde hode mellom beina hans, haha. Nedover elva stoppet vi og jeg fikk en hel kokosnøtt. Var overrasket over hvor mye saft som var i den, den ble jo aldri tom! Så Stine filmet at jeg helte hele saften over hodet og spiste kokosen etterpå. Videre nedover elva tok vi igjen nesten alle! Der guidene sa stopp, ba vår guide oss om å padle. Så vi seilte forbi alle sammen :D Turen ned tok cirka to timer, og det var så fantastisk flott natur! Der kunne jeg bodd på en liten strand med regnskogen rett i ryggen!



Da vi kom til sluttpunktet så stoppet vi å fikk lunsj. Og så bar det oppover! Trapper trapper trapper trapper! Og enda mere trapper! Det var så tungt, og da vi kom på bussen så sløknet de fleste. Slitne etter masse padling og trapper. Det var trening for en uke, minst!

Nå er jeg kjempetrøtt og skal gå å legge meg! Snakkes!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar