torsdag 6. august 2009

Tut og kjør


Jeg har flyttet til Askøy, Marikoven! Kjempekjedelig å bo alene, MEN, nå kommer snart Beate opp.
Noen få dager etter jeg hadde flyttet inn så innså jeg at jeg ikke ville klare å holde Tamlin inne i TRE uker, og i tillegg få all energien hans til å få utløp, og jeg kom på den røde pusen som gikk rundt på Fjell. Jeg ringte leietakerne og dyrebeskyttelsen og jeg skulle få hente Fleske Findus som de hadde kalt han. (huff).





Da jeg kom til dyrebeskyttelsen ble jeg møtt av en helt annen katt enn jeg var vant til! Han så så trist og lei seg ut. Lå bare der og så ut i ingenting, hadde liksom gitt opp livet.
Jeg fikk beskjed om å la han gå på et l/d fór som skulle nøytralisere hans høye leververdier. Det virket som om han fikk vondt av å bli løftet under magen og han var blitt kjempetynn! Så sliten ut og var pjuskete i pelsen. De hadde til og med vært nødt til å tvangsfóre han en dag. Men da jeg tok han med hjem så spiste han som bare det! Han spiste opp hele medisinen sin og etter tre uker skulle jeg inn til kontroll med han for å ta nye blodprøver, og det viste seg at han var heeelt frisk igjen!






For en deilig følelese! Jeg klarte redde Leo, (som jeg omdøpte han til fordi han kan ligne en løve, og det var et sterkt navn å vokse på for han) ved å gi han den omsorgen han trengte! Og Tamlin fikk han til å livne opp igjen. Nå er han en helt annen pus enn da han kom. Han er kjempekosete, kommer når du setter deg ned og roper på han, maler hele tiden, spiser godt, er våken i øynene og har til og med begynt å leke med lekene til Tamlin! De to sloss fortsatt om hvem som er sjefen, jeg aner ikke hvem det er.
Nå er også Tamlin kastrert! Han har roet seg littegrann, men ikke mye. Han er fortsatt den samme rabbagassen som før, full i faen og jævelskap. Men også lydig. De er to herlige kjæledyr og jeg ville ikke vært uten dem! Bare en er borte så blir leiligheten veldig tom!



Og igår fikk de gå ut for første gang! Det skal bli deilig for alle tre (og fire når Beate kommer) at vi ikke går oppi hverandre hele tiden, og de har godt av frisk luft!

Tidene ser bra ut!

Jeg kom inn på historie årsstudium på UiB, men avslo fordi jeg vil heller jobbe fram til januar og så reise 3 måneder til BALI! :D

Jeg ser lyset i tunellen og gleder meg til fremtiden! :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar