tirsdag 27. oktober 2009

Høst kake!

Hei alle sammen som tar seg tid og ork til å lese min blogg! 

Først må jeg dele med mine landsmenn at jeg har funnet en kake som er EKSTREMT god! Den heter egentlig "Septemberkake", men jeg kaller den "Afrodites kake" fordi den har visse stoffer i seg som utløser visse, hmm.. stoffer i kroppen :) Den eneste "ulempen" er at den er så frisk, at du kan spise en hel kake, uten å bli kvalm, men kanskje veldig mett! 


Ingredienser

Bunn:

2 egg

2,5  dl sukker 


Piskes til eggedosis og tilsettes dette:


4 dl lettkokte havregryn

1 ts bakepulver

2 ss hvetemel


Dette skal i en kakeform og stekes på 180 grader i ca 25-30 min. Følg med bunnen. Denne skal så avkjøles og så tilsettes dette før servering:


1 dl fløte 

4 ss sukker

(piskes til krem)

1 boks kesam 


Dette blandes sammen og går på kaken, deretter strør du over en ønsket mengde med bær/frukt. Jeg har pleid å bruke skogsbærblanding og hermetiske mandariner. 


Enjoy!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar